تکنولوژی پلیمر چیست؟

فناوری پلیمر را می توان به طور خلاصه به عنوان ساخت ، پردازش ، تجزیه و تحلیل و استفاده از مولکول های زنجیره بلند توصیف کرد. موادی که به طور معمول به عنوان پلیمر طبقه بندی می شوند عبارتند از: پلاستیک ، رنگ ، لاستیک ، کف ، چسب ، درزگیر ، لاک و بسیاری دیگر. این مواد امروزه ، به طور کامل دوران فن آوری پیشرفته ای را که ما در آن زندگی می کنیم کنترل می کنند تا حدی که زندگی بدون آنکه این محصولات بدانیم ، غیرممکن شده است. صنایعی که کاملاً به پلیمرها وابسته هستند شامل فناوری اطلاعات ، هوافضا ، موسیقی ، پوشاک ، پزشکی ، ساخت موتور ، ساختمان ، بسته بندی و موارد دیگر……

                                

به عنوان یک زمینه مطالعه ، پلیمر فن آوری در بین دانشجویان آینده شناخته شده نیست ، اما پتانسیل اشتغال گسترده ای داردبنابراین اغلب اتفاق می افتد که دانش آموزان از مناطقی مانند شیمی تحلیلی یا مهندسی وارد میدان پلیمر شوند و مجبور شوند برای عملکرد مؤثر در محیط پلیمر مجدداً تحت آموزش مجدد قرار گیرندشیمی اساس و نقطه شروع فن آوری پلیمر را تشکیل می دهد اما به سایر حوزه های علمی پژوهشی مانند مهندسی و ساخت نیز متکی است.

تکنسین پلیمر چه کاری انجام می دهد؟

یک تکنسین پلیمر یک دانشمند کاربردی به معنای واقعی کلمه است و زمینه مطالعه فرصت های متنوعی را در زیر چتر خود ارائه می دهد.

در تولید و مدیریت تولید مقالات تولیدی از قبیل لاستیک های ساخته شده از مواد پلاستیکی ، رنگ و غیره نیز وجود دارد. تکنسین های پلیمری نیز در بخش های فنی شرکت ها در طراحی محصولات تولیدی وجود دارند و مخلوط های پلیمری برای تولید آنها انجام می شود.

کنترل کیفیت در ساخت مقالات فوق نیز یکی دیگر از فرصتهاست. حل مسئله ، تحقیق و کار مشاوره ای با استفاده از مهارت های دیگر ، تکنیک های تحلیلی برای تجزیه و تحلیل پلیمر فرصت بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

بازاریابی مواد اولیه پلیمری و محصولات تولیدی جهت دیگری است که می تواند حرفه ای بسیار ارزشمند در صنعت پلیمر ارائه دهد.

جدای از فرصت های شغلی در صنایع موجود ، پتانسیل زیادی برای فعالیت های کارآفرینی ، راه اندازی مشاغل شخصی ، تولید کالاهای پلیمری از قبیل قالب های پلاستیکی یا لاستیک و غیره وجود دارد.

ویژگی های یک تکنسین پلیمر

تکنسین پلیمر باید خود انگیزه داشته باشد ، دارای ذهن و پرسشی و منطقی باشد. توانایی کار با افراد دیگر مهم است. پتانسیل رهبری می تواند منجر به پیشرفت سریع در سمتهای ارشد مدیریتی شود.

فرصت های شغلی

با استفاده از این آموزش به عنوان پیش زمینه ، صنایع تولید موتور و صنایع مرتبط با تامین و خدمات کیپ شرقی مانند صنایع رنگ ، تایر و قطعات پلاستیکی دامنه گسترده ای از فرصت های شغلی را در مناطقی ارائه می دهند.

Comments are disabled.

خانهدرباره مامحصولاتتماس با ما